שפרו את איכות יניקת האוויר במדחס שלכם

ישנם שלושה מרכיבים של מערכת דחיסת האוויר המשפיעים על הביצועים שלה בנושא:

 

  1. טמפרטורה: הטמפרטורה של האוויר הנכנס קובעת את צפיפות האוויר. אוויר קריר דורש פחות אנרגיה כדי להידחס, מה שהופך אותו ליעיל הרבה יותר ליניקה לתוך מערכת מדחס האוויר. הימנעו משימוש באוויר חם, בעל צפיפות נמוכה יותר, מכיוון שהוא יפחית משמעותית את התפוקה שלכם.
  2. הרכב: יניקת אוויר נקי מבטיחה שהאוויר הדחוס יכול לנוע בצורה חלקה יותר דרך המערכת. לכלוך, אבק או זיהומים אחרים באוויר יצטברו בתוך מדחס אוויר. מזהמים אלו עלולים להצטבר על חלקים חיוניים ולגרום לבלאי כמו גם לקיבולת אחסון מופחתת.
  3. לחות: לחות עלולה להזיק למערכת דחיסת אוויר מכיוון שהיא מצטברת בתוכה וגורמת לרכיבים להחליד. הדבר עלול להוביל לבלאי, כמו גם לדליפות ולקיבולת אחסון מופחתת. אוויר יבש נוטה פחות לפגוע במערכת האוויר הדחוס שלכם ובכלים המבצעים עבודה בנקודת השימוש.

התאימו את בקרות מדחס האוויר

בקרות מדחס האוויר תואמות את תפוקת המדחס לדרישות מערכת המדחס, אשר עשויה להיות מורכבת ממדחס בודד או מדחסים מרובים. בקרות כאלה חיוניות ליעילות מערכת מדחס האוויר ולביצועים גבוהים.

 

מערכות אוויר דחוס מתוכננות לשמור על טווח לחץ מסוים ולספק נפח אוויר המשתנה בהתאם לדרישות משתמש הקצה. מערכת הבקרה מפחיתה את תפוקת המדחס כאשר הלחץ מגיע לרמה מסוימת. אם הלחץ יורד, לעומת זאת, תפוקת המדחס גדלה.

 

מערכות הבקרה המדויקות ביותר יכולות לשמור על לחץ ממוצע נמוך מבלי לרדת מתחת לדרישות המערכת. ירידה מתחת לדרישות המערכת עלולה לגרום לתקלה בציוד. זו הסיבה שכל כך חשוב להתאים את בקרות המערכת לקיבולת האחסון.

 

הפקדים הבאים יכולים לעזור לכם להגביר את היעילות של מדחסים בודדים:

 

  • בקרות התחלה ועצירה מפעילות ומכבות את המדחסים בהתאם ללחץ.
  • פונקציות טעינה ופריקה פורקות את המדחס כדי לפרוק לחץ.
  • בקרות אפנון מנהלות את הצורך בזרימה, בעוד שבקרות רב-שלביות מאפשרות למדחסים לפעול בתנאי עומס חלקי.
  • בקרות Dual-Control ו-Auto-Dual מאפשרות בחירה של התחלה/עצירה או טעינה/פריקה.
  • תזוזה משתנה יכולה לפעול בשני תנאים טעונים חלקית או יותר.
  • כוננים במהירות משתנה מכוונים באופן רציף את מהירות מנוע הכונן כדי לעמוד בדרישות הביקוש המשתנות.
  • מערכות עם מדחסים מרובים משתמשות בבקרות ראשיות של המערכת כדי לתאם את כל הפונקציות הנחוצות ולייעל את האוויר הדחוס.
  • בקרות ראשיות של המערכת יכולות לתאם מערכות אוויר דחוס כאשר המורכבות עולה על היכולות של בקרות מקומיות ורשתות. בקרות כאלה יכולות לנטר רכיבי מערכת ונתוני מגמות כדי לשפר את פונקציות התחזוקה.
  • בקרי לחץ וזרימה מאחסנים אוויר בלחץ גבוה יותר, שניתן להשתמש בו אחר כך כדי לענות על תנודות בביקוש.

 

מערכת מתוכננת היטב צריכה להשתמש בדברים הבאים:

  • בקרת דרישה
  • אִחסוּן
  • בקרות מדחס
  • מיקומי איתות טובים
  • אסטרטגיית בקרה כוללת

 

המטרה העיקרית של מערכת כזו היא לספק אוויר דחוס בלחץ היציב הנמוך ביותר תוך תמיכה בתנודות עם אוויר דחוס מאוחסן בלחץ גבוה יותר.

 

במצב של מדחסים מרובים, בקרות רצף יכולות לענות על הביקוש על ידי הפעלת מדחסים כדי לעמוד בעומסי המערכת תוך העברתם למצב לא מקוון כשאין בהם צורך. בקרות הרשת גם עוזרות לנהל עומסים עבור המערכת כולה.